Odgovori na žalbe na rezultate kolokvijuma , jun 2010

 

Žalba br. Tekst žalbe i odgovor na nju
1

D4 - u pravu ste. Ispravljeno.

D5 - ako skor do 3,27 ima 1% ispitanika, procenat ispitanika koji ima skor manji od 3 je svakako manji od 1% koliko god da je on.

 Zalba delimicno usvojena.

----- Original Message -----

Sent: Thursday, May 27, 2010 10:47 PM

Subject: zalba

Kroskulturna adaptacija psiholoških mernih instrumenata:

D4: Tacan odg. 1, ja sam stavio 2 jer bi nezavisnost i medjuzavisnost trebale
da budu 2 dimenzije, sto znaci da u tom slucaju test nije jednodimenzionalan.

D5: Tacan odg 1, stavio sam 4 jer se ne vidi iz tabele koliko je tacno
ispitanika manje od 1% imalo skor na nezavisnosti. Npr. 0,99% ispitanika bi
moglo da ima 3,09, sto nije manje od 3.

2

B8 - u pravu ste. Ispravljeno.

 Zalba usvojena.

----- Original Message -----

Sent: Friday, May 28, 2010 9:40 PM

Dobro vece profesore, pokusala sam da otvorim kljuc sto ste nam poslali sa tacnim odgovorima za test iz Pedagoske statistike (MZ M-1 A-1S), ali mi pojavljuje gresku. Bila sam kod Vas u sredu na konsultacije, rekli ste mi da ulozim zalbu za tvrdnju B8. Vi ste u kljucu stavili kao tacan odgovor 1, a u stvari tacan odgovor je 2. Tako da ja ulazem zalbu za ovu tvrdnju (B8).
Dušica Stevanović 545
Pozdrav

 

3
A3 - slazem se da je pitanje malo rogobatno formulisano, ali gramaticki je sasvim u redu i razumljivo. Pored toga tekst zadatka jasno specifikuje kako treba odgovarati na ovakva pitanja.
 
D4 - vidite odgovore na prethodne zalbe
 
F9 - ovaj tip nacrta polazi od pretpostavke da ce se ajtemi na istom jeziku ponasati isto na oba jezika. Ovde su vam sidro isti ajtemi na istom jeziku koji se zadaju obema grupama.
 
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Friday, May 28, 2010 9:53 PM
Subject: Zalba - KAPMI, kol 2

Zalba se odnosi na sledece tvrdnje:

A3 - Formulacija ove stavke je losa: "Zika moze predvideti da na kraju o ishodu testiranja kandidate obavesti tako sto ce okaciti na oglasnu tablu..." Sta je zapravo pitanje? Da li zika moze predvideti, ili da li zika moze tako obavestiti ispitanike o njihovim rezultatima? Po meni je ovo pitanje, zbog formulacije, besmileno, tako da bi trebalo biti da je tacan odgovor br. 3 a ne 2.

D4 - Test koji je ovde prikazan nije jednodimenzionalan. Vidi se iz tabele da ima 2 predmeta merenja: nezavisnost i medjuzavisnost. Sto znaci da bi trebalo da je tacan odg. br. 2 a ne br.1.

F9 - Mislim da prvo treba da se proveri sidro da li ima ista svojstva u oba uzorka - tada koristimo bilingvalne grupe da to ispitamo... Kako mozemo napamet odabrati ajteme koji ce nam sluziti kao sidro? Tako da bi tacan odg trebalo biti br. 1 a ne 2.

Pozdrav.
Milica Lazarevic, 1273

 

4
B3 - u pravu ste. Ispravljeno.
B8 - vidite odgovor na prethodne zalbe.
D4 - prikazani su 25, 50 i 75i percentil, ali vam u koloni N stoji broj ispitanika u uzorku. Percentili su deskriptivni podaci o uzorku i ne govore nista o broju ispitanika u uzorku. Broj ispitanik u uzorku vam je kolona N.
E10 - Korelacija te dve varijable je toliko, ali je njena STATISTICKA ZNACAJNOST neka brojka svakako manja od 0,05, jer su samo takve korelacije prikazane, kako i pise ispod tabele. Ako joj je znacajnost brojcano manja od 0,05, onda nikako ne moze da bude toliko koliko pise.
 
Zalba delimicno usvojena.
 
----- Original Message -----
Sent: Saturday, May 29, 2010 11:46 AM
Subject: SPAM-LOW:

Profesore, mozete li da proverite kljuc za pedagosku statistiku. Mislim da sam nasla neka nepodudaranja.
 B3 odgovor je 2 a ja mislim da je 1, vidi se iz tabele ( u uzorku ima 114 ljudi ispod 46 godina i 86 iznad),
 B8 odgovor je 4 a ja mislim da je 2, vidi se iz tabele ( u uzorku ima 103 zena i 97 muskaraca),
 D4 odgovor je 1 a ja mislim da je 2, ( u tabeli postoje podaci za one koji su na 75 percentilu i iznad a ne podaci za svih 76 ispitanika)
 E10 odgovor je 2 a ja mislim da je 1, (korelacija izmedju C i I jeste na nivou 0,163)
pozdrav,
Marija Djordjevic, student II godine pedagogije
5
E9 - u pravu ste. Ispravljeno.

Zalba usvojena.
----- Original Message -----
From: jelena
Sent: Saturday, May 29, 2010 6:21 PM
Subject: Zalba

Pedagoska statistika

Test: MZ M-1 A-1S

Tema zalbe: greska u kljucu

Mislim da u tabeli broj 4 tacan odgovor u tvrdnji E9. bi trebao da bude X(4). Zato sto smo mi ucili Spirmanov koeficijent a ne samo Pirsonov.

Student: Jelena Mihajlovic

br. Indeksa: 503  

Hvala unapred.

6
Ispravio.
 
Zalba usvojena.
----- Original Message -----
Sent: Tuesday, June 01, 2010 4:52 PM
Subject: SPAM-LOW: Greska pri unosu podataka

 Postovani profesore,

Pogresio sam broj indeksa na listicu za odgovore. Posto sam polagao multivarijantnu statistiku trebalo je da unesem broj indeksa 1186a, prevideo sam i upisao 1186 .
Samo da Vas podsetim i prijavim gresku kako biste to prepravili pre nego da u bazu unesete poene sa II kolokvijuma.

7
D4 - u pravu ste. Ispravljeno.

D5 - ako skor do 3,27 ima 1% ispitanika, procenat ispitanika koji ima skor manji od 3 je svakako manji od 1% koliko god da je on.

 Zalba delimicno usvojena.

----- Original Message -----
Sent: Tuesday, June 01, 2010 9:44 PM
Subject: zalba

Principi psiholoskog testiranja:

D4: Tacan odg. 1, ja sam stavio 2 jer bi nezavisnost i medjuzavisnost trebale
da budu 2 dimenzije, sto znaci da u tom slucaju test nije jednodimenzionalan.

D5: Tacan odg 1, stavio sam 4 jer se ne vidi iz tabele koliko je tacno
ispitanika manje od 1% imalo skor na nezavisnosti. Npr. 0,99% ispitanika bi
moglo da ima 3,09, sto nije manje od 3.
8
A3 - vi treba da znate iz teorije da diskriminativne funkcije medjusobno ne koreliraju, pa samim tim ni ne mogu da budu u pozitivnoj korelaciji. Tako se prave u postupku kan. diskr. analize.
A7 - diskriminativne funkcije se dobiju linearnim kombinovanjem izvornih varijabli i stoga moraju bar se nekom od njih da koreliraju.
A8 - mogu da budu statisticki znacajne isto onako kao sto koeficijent korelacije moze da bude statisticki znacajan - to iako formalno nepravilno, kao i u slucaju koeficijenta korelacije, jeste nacin na koji se to koristi u svakodnevnoj strucnoj komunikaciji. Kao sto je statisticki znajan koeficijent korelacije onaj koji se statistcki znacajno razlikuje od nule, tkao je i statisticki znacajna diskriminativna funkcija ona cija se korelacija sa kriterijumom statisticki znacajno razlikuje od nule.
D8 -  ako je neki prediktor statisticki znacajan tj. takav da njegovo ukljucivanje statisticki znacajno poboljsava prediktivnu moc modela, onda je i ceo model u statisticki znacajnoj korelaciji sa kriterijumom sto znaci da ga predvidja bolje od slucaja.
F8 - u tvrdnji f8 se ne pominje redundansa. Ako ste mislili na tvrdnju F9 treba da znate da je redundansa objasnjena varijansa x kvadrat koeficijenta kanonicke korelacije. Ako je koeficijent 0,3, njegov kvadrat je 0,09 i onda redundansa ne moze nikako da bude veca od 0,4 kolika god da je objasnjena varijansa (posto objasnjena varijansa ne moze da bude nikad veca od 1, 1x0,09 je i dalje mnogo manje od 0,4).
 
Zalba odbijena.
 
----- Original Message -----
Sent: Tuesday, June 01, 2010 11:50 PM
Subject: Zalba

Moja žalba se odnosi na greške u ključu. Profesore, meni fali jedna tvrdnja za položeni kolokvijum koji smo danas radili, pa bi htela da kažem da smatram da u nekim od sledećih tvrdnji ima tačnosti koja bi mogla da dopuni taj moj nedostatak. To su sledeće tvrdnje:A3 U ovoj tvrdnji mi ne možemo da vidimo da li ima korelacije i kakva je ona zato što nam taj podatak u tabeli nije prikazan, prikazane su nam kanoničke korelacije koje predstavljaju korelacije izmedju diskriminacione funkcije i kriterijuma,tako da smatram da je tačan odgovor 4(ne vidi se iz tabele),to za sobom povlači i tvrdnju A7 za koju takođe smatram da se "ne vidi iz tabele "iz istog razloga.
Zatim tvrdnja A8-funkcije ne mogu biti statistički značajne, kao sto ni As ne može biti, mogu biti razlike i korelacije statistički značajne,tako da smatram da je tačan odgovor pod 3(besmisleno).
D8-Ne vidi se iz tabele,zato što su date pojedinačne korelacije sa kriterijumom,a nigde nemamo multiplu korelaciju.
F8-Traži se u tabeli redundansa koja nama nije prikazana,tako da se to "ne vidi iz tabele".
Molila bi da proverite ova objašnjenja i moj ključ u skladu sa ovim. 
Kristina Arandjelovic 1365-drugi kolokvijum iz multivarijantne statistike. Test MZ M-57 A-1S. 
 
9
Proverio. I na e9 i na e10 ste u listicu upisali 2, kao sto je i uneto u matricu. Ako zelite da se licno uverite u to javite mi do sutra uvece da vam ponesem listic da pogledate.
 
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 02, 2010 3:08 PM
Subject: Zalba - PPT

Profesore,
obracam vam se povodom pogreno unetih podataka u matrici stoji:
E9 - 2
E10 - 2 
a ja sam na pisala: E9 - 1, E10 - 1
E9 mi nije tacno svakako ali bi mi znacilo da uvazite za E10 jer mi je to tacno i polozila bih kolokvijum :)
Tatjana Stanojevic 1217

10
Imate tacno 41 tvrdnju, kako i pise. Verovatno ste pogresno izbrojali. Proverite sami sa Transform/Count values within cases.

Zalba odbijena.

----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 02, 2010 10:54 PM
Subject: Zalba

Profesore ja sam vam sinoc poslala poruku sa nekoliko tvrdnji za koje mislim da se ne slazu sa kljucem. Htela bi samo da dodam uz to, da sam danas gledala test i mislim da u kljucu imam tacno 42 tacnih tvrdnji,pa bi vas uz onu prethodnu poruku koju sam vam sinoc poslala za odredjene tvrdnje zamolila da jos jednom proverite unos kljuca i broj tacnih tvrdnji u mom kljucu. Kristina Arandjelovic 1365-Multivarijantna statistika.
 
 11
A3 - niste specifikovali sta je nejasno u tvrdnji koja glasi da su dve stvari u pozitivnoj korelaciji, a meni to nije ocigledno.
 
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
From: ana kokic
Sent: Thursday, June 03, 2010 10:34 AM
Subject: Žalba u vezi drugog kolokvijuma iz Multivarijantne statistike test: MZ M-57 A-1S

Žalba u vezi drugog kolokvijuma iz Multivarijantne statistike test:  MZ M-57 A-1S

             Postovani profesore,

Želela bih da uložim žalbu u vezi  tvrdnje  A3.

Smatram da pitanje nije bilo dovoljno jasno , jer je podrazumevalo postojanje korelacije pa me je zbog toga navelo na pogrešan odgovor iako iz teorije znam da nije moguća korelacija između diskriminativnih funkcija.

Nadam se da ćete pozitivno odgovoriti na ovo moje zapažanje pošto imam 68,33 % tačnih odgovora  i 2029 poena na osnovu položenog prvog kolokvijuma ,urađenog seminarskog rada i angažovanja na vežbama, pa mi je neophodno potreban taj jedan poen da bih položila ovaj kolokvijum i Vaš ispit.

     Sa poštovanjem student Ana Krstić 1164

 
The New Busy is not the old busy. Search, chat and e-mail from your inbox. Get started.
 12
Proverio. U listicu vam stoji tacno ono sto je i uneseno u matricu - dakle 2 odnosno 4. Ako hocete licno da se uverite javite mi do sutra uvece da vam ponesem listic.
 
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
From: Ana Simcevic
Sent: Thursday, June 03, 2010 3:39 PM

Profesore ja mislim da sam na testu za C5 napisala 1( tacan odgovor ) a u kljucu mi pise 2.takodje za C7 mislim da sam napisala 2 ( netacan odgovor) a uneto mi je 4.proverite molim vas da li nije slucajno doslo do greske. Hvala unapred 
Aleksandra SImcevic 1225.
 13
A9 - iz podataka se moze zakljuciti da je ukupna kolicina varijanse objasnjena diskriminativnim funkcijama oko 5, sto se vidi i iz zbira svojstvenih vrednosti. Ali kod diskriminacione analize se tipicno predstavljaju procenti objasnjene varijanse koji otpadaju na datu funkciju, ne procenti ukupne varijanse izvornih varijabli. Dakle, mi vidimo da je objasnjena varijansa oko 5, ali ne vidimo kolika je ukupna varijansa skupa izvornih varijabli tj. koliko izvornih varijabli ima ukupno.
 
C8 - nije namerna greska, vec verovatno pogresan unos podataka u matricu - verovatno je nekom u matrici kao pol bila upisana neka treca vrednost. Ispravljeno. Dobijate 500 poena za ovo zapazanje.
 
F4 - potpuno ste u pravu. Nema greske u rezonovanju. Jos 500 poena.
 
Zalba delimicno usvojena.
----- Original Message -----
From: Matija Tosic
Sent: Thursday, June 03, 2010 6:46 PM
Subject: Žalba - Multivarijantna

Profesore, molim Vas da proverite sledeće tvrdnje (Multivarijantna statistika, drugi kolokvijum):

A9 - Tvrdnja kaže da ima više od 10 izvornih varijabli. Međutim, iz svojstvenih vrednosti i procenata objašnjene varijanse može se zaključiti da ima tačno 5 izvornih varijabli (najjasnije se vidi kod druge funkcije - svojstvena vrednost je 1, a to čini 20% varijanse);

C8 - Varijabla pol ima 2 stepena slobode, dakle 3 kategorije. Verovatno greška u tabeli, ali sam mislio da je namerna;

F4 - Takmičenje sa drugima ima korelaciju sa jednom komponentom prvog para 0.84, dakle dele oko 70% varijanse. Ako nema korelacije među parovima onda takmičenje sa drugima i neka komponenta drugog para mogu da dele maksimalno 30% varijanse, dakle korelacija nikako ne može da bude visoka. Za ovu tvrdnju sam najmanje siguran, ako postoji greška u rezonovanju molim Vas da pojasnite.

Matija Tošić, 1291
 
 14
Te tabele su preuzete takve kakve su iz skorsanjeg broja naucnog casopisa Psihologija, dakle strucne psiholoske literature. A primarni cilj ovog kursa je upravo da osposobi studente da citaju strucnu psiholosku literaturu i razumeju ono sto u njoj pise. To da se komponente nekad nazivaju i korenima, imate u knjizi.
Sto se tvrdnje F9 tice, redundansa nije ni prikazana u tabeli, R i jeste korelacija izmedju kanonickih komponenti (ovo je kanonicka korelaciona analiza, a ne diskriminaciona), ali o velicini redundanse mozete da zakljucujete na osnovu podataka koje imate
 
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
From: ana kokic
Sent: Thursday, June 03, 2010 10:09 PM
Subject: zalba u vezi testa MZ M-57 A-1S

Poštovani profesore,

Želela bih da uložim žalbu u vezi testa MZ M-57 A-1S i zadataka iz grupe F.

Smatram da su tabele 6 i 7  bile jako nejasne i zbunjujuće a naročito tabela 7 zbog "korena 1" i "korena 1". Nisam mogla biti u potpunosti sigurna da li su to kanoničke komponente , ili se to odnosilo na nešto drugo.

Tvrdnja F9 nije jasna jer se ne vidi da li postoji redundansa i zbunjujuća je njena oznaka. Smatram da oznaka R iz tabele 6 označava korelaciju između kriterijuma i komponente, a ne redundansu pa zbog toga smatram da odgovor može biti i "besmislena tvrdnja".

Nadam se da ćete ovu žalbu usvojiti.

Sa poštovanjem,

student psihologije Ana Krstić, 1164

 

15
Vidite odgovor na prethodne zalbe.
 
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 03, 2010 10:49 PM
Subject: zalba vezana za test MZ M-57 A-1S

Poštovani profesore,

Htela bih da uložim žalbu u odnosu na test  Poštovani profesore,

Htela bih da uložim žalbu u odnosu na test MZ M-57 A-1S i to u vezi zadataka F.

Razlog zbog koga se žalim je zato što mislim da su tabele 6 i 7 jako konfuzne. Posebno zbunjujuće mi je bio „koren 1“ i „koren 1“ (tabela 7). Što se ovih korena tiče, nisam bila sigurna šta oni predstavljaju – da li oni predstavljaju kanoničku komponentu ili nešto drugo. Što se tiče tvrdnje F9 nije mi bilo jasno da li postoji redundansa ili ne i u potpunosti mi je bila zbunjujuća njena oznaka. Moje mišljenje je da oznaka R ( tabela 6) označava korelaciju između kriterijuma i komponente a ne redundanse pa zbog toga smatram da odgovor na ovu tvrdnju može biti i da je ova tvrdnja besmislena.

Nadam da ćete uvažiti ovu žalbu.

Sa poštovanjem, Vaš student Pavlica Andonov, 1231

  i to u vezi zadataka F.

 

Razlog zbog koga se žalim je zato što mislim da su tabele 6 i 7 jako konfuzne. Posebno zbunjujuće mi je bio „koren 1“ i „koren 1“ (tabela 7). Što se ovih korena tiče, nisam bila sigurna šta oni predstavljaju – da li oni predstavljaju kanoničku komponentu ili nešto drugo. Što se tiče tvrdnje F9 nije mi bilo jasno da li postoji redundansa ili ne i u potpunosti mi je bila zbunjujuća njena oznaka. Moje mišljenje je da oznaka R ( tabela 6) označava korelaciju između kriterijuma i komponente a ne redundanse pa zbog toga smatram da odgovor na ovu tvrdnju može biti i da je ova tvrdnja besmislena.

Nadam da ćete uvažiti ovu žalbu.

Sa poštovanjem, Vaš student Pavlica Andonov, 1231